onsdag, juni 17

konsten att fylla en dag

Jag har i brist på tapeter varit på stan och köpt nya cykeldäck och slangar. Här ska fixas! Eller snarare: Nu ska Frans fixa!
Sen har jag köpt goda chokladpraliner, textilfärg, kökshanddukar, tryckta disktrasor, en flaska god skumpa och färgglada plastmuggar på Clas O. Jag har pratat med estländska fabriken och talat om var och vilka knappar de ska använda. Nu ska jag faktiskt sätta mig och göra lite illustrationer. Inte till nå´t alls. Bara för att det var så länge sedan och för att det är kul att ha tid att göra det. Funderar på att slopa datorn den här gången, mmm, så får det bli! Gammal hederlig frihandsillustration. Vi får väl se vad det blir, det lutar åt knäppa djur eftersom jag råkade höra en låt från min barndom på radion tidigare idag.


”Ni tror inte på det här eller hur? Men visan handlar om okända djur. Många är långa, svåra att fånga, många syns inte men finns ändå... lalalla...
...många är stora som hus eller så men, de flesta är små, mycket små, mycket små!”


Jag startar med ett digitalt kryp i alla fall. För att komma igång med tuschpennorna!

2 kommentarer:

Beatrix Vnunk sa...

Åh! Jag har ju ett gäng beställnings-illar till dig. Vi måste ses. Pronto. Vilken dag som helst nästa vecka!

my sa...

torsdag- söndag, välj du.