söndag, juni 14

första dagen

Första dagen på sommarlovet känns alltid viktig. Eftersom jag verkar vara en aning skrockfull (normalt tycker jag nog att jag är rätt rationell) måste första dagen göras bra. Fyllas med saker av vikt. Då blir förhoppningsvis resten av sommaren också kanon! 
I Uppsala finns en plats som verkligen är värd både ett besök och en omväg. Restaurang Skarholmen. Med utsikt över fjärden och massor av vita segel, i sällskap med Beaåt jag Piggvar med skirat smör, varma räkor & ägg... mmm. Så gott! Trots regn och grå himmel var det så himla vackert att kika ut på båtarna, ungefär som ett svartvitt fotografi. Första dagen på sommaren känns viktig och meningsfull. 
 I dag, har jag lovat att åka med mamma till IKEA. 


3 kommentarer:

Beatrix Vnunk sa...

Då är jag mycket glad att jag fick dela den första dagen med dig. Many more! Puss.

michanek sa...

Skaris är ett lyckopiller, som dessutom smakar delikat. Hoppas din sommar kommer kännas riktigt lång och att du får tid även med storstadsbesök!

my sa...

Bea: Jag är också glad! Nu kommer jag alltid att komma ihåg den första sparken.

Cicci: Ja! Det är nog precis vad det är. Ett lyckopiller, du är träffsäker på ord som vanligt.
Storstadsbesök absolut snart!