lördag, juni 6

s som i studentdag, sista delen





Ett misslyckat genrep ger helt 
klart en lyckad föreställning! 

Trångt och bullrigt, som vanligt när min märkligt hopkokade familj träffas. Jo, det funkar alldeles utmärkt. Faktiskt. Min mamma och hennes nya (öh, sedan 25 år) man, min pappa och hans kvinna. Dem mixar vi med Simons pappa med sambo och Simons bror (Lilla Frans och Karin var tyvärr krassliga, och Anna måste stanna hemma hos dem. Vi saknade er!). För att spetsa lite till är Frans och Disas pappa med, samt hans vuxna barn (som jag känt sedan de var 16 år) med respektive och barn (hm, fast jag tycker de är mina vänner... jag är ju liksom plastfarmor till Tilde och Isak). Jesper är dessutom storebror i kubik till Frans och Disa. Min syster med man, och deras barn Moa och Jonte. Ja, och sen var det ju Simon, Disa, Frej, Bea och jag också. Min bror Johan, Frans faster Sirje och Frans andra storebror Joakim kunde tyvärr inte komma av olika anledningar (geografiska och nyanställningar). Vi saknade er med! Men vi ses helt klart en annan dag.
Vid stora evenemang är det väldigt skönt att slippa ha tre olika tillställningar!

2 kommentarer:

Mama Mo sa...

Vilket jättekalas. Grattis till storkillen! Måste kännas kul, om än konstigt :)

my sa...

Hm, det slår ju inte ditt storkalas direkt!