fredag, december 28

glitter och oglamour


Varför hänger kläderna och krymper i garderoben? Det undrar jag verkligen.
Jag är bjuden på galej på nyårsafton. Lugnt och hemma hos min syster. Men, det blir många. Jag har också upptäckt att jag helt plötsligt är äldst i kretsen av vänner, syskon och barn. Konstigt.




Jag: Vi kommer jättegärna. Vad kul!
Vilka är det mer som dyker upp?

Annika: rabblar typ 20 namn

Jag äger verkligen inga partykläder! Å´ då måste ålderdomen ha slagit till. Jag passar liksom inte i glitterkläder. Längre. Men, jag inser att jag kommer att känna mig som kusinen från Hedemora utan. Som sagt de jag äger har krympt! Glittertoppen med bar rygg korvar sig osnyggt i fram... och baksidan vågar jag inte ens titta på. De snygga jeansen är inte, jag betonar... inte skojiga, emedan de ej går att knäppa. Så räddningsplankan jeans är det inte tal om. Så imorgon är nog alla provrum i stan som minerad mark. Osäkrad.

5 kommentarer:

A sa...

Åh, jag känner igen det där...har märkt att alla mina toppar har blivit korta! Dom liksom åker upp över den där julkulan som trillat från granen, delat sig genom kloning, och placerat sig som ett bälte precis runt byxlinningen... Jag tror jag hoppar över kulor i granen nästa år...

my sa...

Ja, du ser! Känns som om någon typ av fet creme, kläderna liksom kryper uppåt i den. Mmm, fast i mitt fall är det nog inte bara julgranskulornas fel. Mer latmaskens. Ha en riktigt trevlig nyårskväll!

A sa...

Detsamma! Å gud va fint du tecknar förresten!

TORGNYSDOTTER sa...

som jag har undrat! ...och här sitter ni inne med alla självklara julkule- och fet creme-svar!
Jag som trodde att jag skulle bli tvungen att röra mig mer och (gud förbjude) äta mindre. I själva verket måste man passa sig för juldekorationer och rensa badrumsskåpet. Det ska jag väl klara! Man tackar.
Jaa, my, teckningen är helt jävla underbar! Gott nytt år!
Titta förbi hos mig och annica på nyårsdan. Vi har alternativt nyår med vår traditionella kalenderbränning.

michanek sa...

Så vad har hänt sedan du lämnade ditt blogginlägg? Låt mig gissa. Du har suttit och hetssytt en balkänning med sömsmån runt magen. En gång fick jag en sådan hemmasydd från dig. Den var i tyll, aprikos och jättespetsig. Den ärvde min systerdotter Vanja när hon skulle på vårbal många år senare. en sen dess har ingen sett den.
Ha en jättekul kväll och ett underbart nytt år!