måndag, december 31

köa ut det gamla

Jag har sedan länge bestämt mig för att alltid stå i längsta kön när jag handlar. Varför? Jo, för man blir så sur om man ställer sig i den kortaste kön... och alla bara bökar med kort, rabattkuponger och priser som inte går in i kassasystemet. Längsta får det bli. Det blir typ vinst varje gång om den långa kön går fort då!
I dag skulle jag köpa Champagne. Det var en in, en ut på systemet. Kö. Efter uträttat värv skulle jag köpa bubbelvatten på ICA. Kö. En in, en ut. Visst, ganska pantat att handla idag. Men, ändå. Tur att jag övat hela året på att köa och släppa dem med få varor före.
Vet fortfarande inte vad som ska kläs på i kväll, det ger sig. Förvånande nog har jag varken sytt eller kollat mer i garderoben. Så att stå i kö har nog varit bra träning.

Inga kommentarer: