tisdag, december 25

julafton

Nyss hemkommen, lite för mycket uppe i julestöket för att kunna somna. Men, nu vet jag alldeles säkert - julafton är både skön och rolig! Det var länge sen jag skrattade så mycket. Ingen kollade på Kalle Anka, eftersom ingen hade lust med det. Vi åt och sjöng i stället. Några paket delades ut och och några rim fnissades det till. Sen spelade vi knasigt frågesportsspel "Hur fan visste du det?"
Efter det hade Annika och jag lovat magdansuppvisning (hm, nåja). Resten av kvällen ägnades åt nostalgitripp till 80-talsdisco (med dans). Faktiskt till ungdomarnas stora glädje (Moa 13 - Värsta ascool jul!). Moa dansade sen Lindyhop med sin pappa, och humöret var på topp. Vi pratade även "skämsmusik"... typ musik man gillar, men skäms för att man gillar. Annika skämdes för Barry Manilow, jag för, (hjälp nu blir det sagt) Herreys och "gyllene skorna". Göran skämdes för typ Lazze Ztefanz (tar med alla Z:an för säkerhets skull), Sista ljuva åren... Hjaalp!
Fast trist att umgås, näää! Tack, alla mina kära för att ni finns.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en mysig jul!
Vi hade det urbra om än snöfritt :(
Firade med sambo, katter, hästen, mams o paps, bror, flickvän, hund + blivande bebis. Mamma fick årets julklapp - sitt första barnbarn.
Sen hade vi kvällsmys hemma med våra tre katter, vänner o två hundar.

Förlagt din mailadress... årets klapp till jempa?

TORGNYSDOTTER sa...

min skäms-låt (jepp här kommer den!) är let´s get loud...

God Jul, på dig!

my sa...

Aamen Torgnysdotter, den är väl nästan rumsren om man går i discoklass? :-)

Udda Persson sa...

Mysig jul! Jag står nog för alla mina låtar......njae inte Boyzones no matter what då kanske.