måndag, december 3

OBS! alla är glada...

... å mamman i familjen rör sig i snygg rörelseoskärpa i köket. Medan de skönlockiga barnen i polarn o pyret kläder inte alls är i vägen. Köket är minst 30m2 och bara såååå fantastiskt arkitektritat. I köket bakas pepparkakshus, trillas marsipankonfekt och skinkan grilljeras till gyllenbrun perfektion, allt medan alla 4 barnens ögon tindrar och julens ljus stöps...
Jag bara slog ett öga ner i ett nummer av Sköna hem. Typ. Liksom. Prenumerer av födsel och ohejdad vana. Undrar egentligen varför? Det föder snarare ångest än är en inspirationskälla.
- Bäst att städa snart... ja, ifall det råkar komma ett heminredningsreportageteam och, by the way, ringa på just min dörr. Har inte hängt upp några adventsstjärnor ännu (men köpte en för halva priset idag). Gillar inte ens julkrimskrams (aversionen sitter i från min tid som dekoratör tror jag).

Mamman i reporatget säger att det enda som behövs är planering. Öh?

4 kommentarer:

A sa...

Helt huxflux ska man komma till mig och fota, men lovar att inte komma m några hurtiga råd, vet knappt om jag vill synas på bild...ska då i så fall vara med en hel del oskärpa!

my sa...

#skrattar# Jasså de finns på riktigt de där hemma-hos-reportrarna? Oskärpa blir snyggt! Good luck.

Annchen sa...

Om någon vill göra ett reportage om hur det är att bo med flyttkartonger kanske det passar här, annars är det inte så mycket att se för stunden. Fin bild på hårbranden, men usch va läskigt! Så också med nålarna. Det vet jag inte om jag skulle våga utsätta mig själv för. Du är modig!

my sa...

Modig? Nja. Snarare dumdristig.