tisdag, december 11

teknik... igen!

OK! Jag har hajjat. Teknik gillar inte mig. Lampor slutar lysa i min närhet ( Armatur = arma otur ), nä men nästan. Nu har jag äntligen fått CS3 på Pc. Hat! ( Måste verkligen köpa vassare Mac). Vad har då hänt? Jo, man får en heminstallation till PC, eftersom man (jag) undervisar i CS3. Tyvärr får man ingen gratisMac!

På krogen:
- Vilket är bäst då? PC eller Mac? (när de (män) får reda på vad jag jobbar med)
- Öh, jag kan inte direkt uttala mig. Jag har jobbat med Mac sen 88... alltså
typ 1988.

PC, är krångligt i min värld. Man måste liksom leta på märkliga ställen, och inget kommer upp per automatik på skrivbordet i PC-världen. Sen sitter jag då här hemma med nya installationer, och har pecis fått allt att funka (stolt), åh sen bara funakareinte. CS3 alltså. Å´sen får man ett USB-minne med crackade versioner, men inga fler instruktioner. De enda man får är typ: kasta det du fått tidigare... och säg att du vill installera nya... ääää, från vad?
Så kontentan är: jag har inget Illustrator!

1 kommentar:

TORGNYSDOTTER sa...

ska vi inte börja kalla pc vid dess rätta initialer - cp?!
Förövrigt hajjar jag inte varför man överhuvudtaget måste veta något alls om teknik? Är inte det till för typ arbetare? de kan väl programmera och installera så kan vi andra bara få använda skiten!?