torsdag, november 20

anhoter day in paradise

Ja, just det. Ännu en dag i Paradiset. Cirkusparadiset. 
Åsa är införstådd med det positiva tänkandet. Vi jobbar för andra, under högtryck, för att hålla ångan och det braiga uppe. Samtidigt pratar vi göteborgska, för det låter liksom lite käckare än uppländska. Nu testar vi alltså annan dialekt för att få lite snurr på det positiva tänket. Värmländska kan också funka. Gotländska blir för knepigt. Har man varit gnällig, negativ, gråtfärdig och trött under en längre tid, kan man lugnt säga att det är, höger, vänster om, rättning i ledet. Ja, om man nu gjort lumpen. Det har vi inte! Men jag tror att det ska funka i alla fall. Mer paradis till folket!
Alltså är det bra att det har singlat ner snö idag. Det blir ljusare och inte lika halt, eftersom packad snö är mer kärv att cykla på. Det är bra!
   Sen har jag garvat mig fördärvad på dansen när jag skulle testa ”ding-ding... disch!”. Med höfterna. Det är tokpositivt att garva åt sig själv. För jag lovar att jag ser rätt skojig ut när jag räknar stegen i koreografin, fram-sidan-bak-kors-ding-ding-disch-african walk 1-2-3-4-disch-disch. Detta är ju helt obegripligt i textform. Men kul, fast man gör fel, och trummorna, trummar i hetsigt tempo, samtidigt som ingen kan göra fotrörelserna utan att titta i spegeln... eller sina egna fötter. 
Bamsekram och positiv energi till Disa och Frej som firar 2 år idag. 

Inga kommentarer: