tisdag, november 25

no more mrs nice

Nä, det här är ohållbart. Livet består av både glädje, sorg, sådant som är positivt och annat som är jädrigt neggigt. Jag fortsätter med mina böner om vettig tillvaro. I det tysta. 
Har under dagen fått reda på att allt pluggande och slit inte betalar sig i form av trevligt lönelyft. Nix. Förmodligen ingår det i tjänsten, precis som allt annat i skolans värld. Klart man skulle kunna hitta på någon krystad, positivism om det. Men, så kul var det inte.
Däremot har jag fått MVG av chefen när vi hade resultatsamtal idag, men när lönen kommer är det nog bara ett G påslag. Som vanligt i skolans värld. Löneökningen räcker till en lunch efter skatt. 
Jag minns när betygen bestod av siffror. Då kunde lärarna alltid säga: Nä, men, hördudu femmorna är slut. Fast du är värd en femma, men jag kan tyvärr bara ge dig en fyra. För du vet jag har inte så många femmor! 

Ps. Jo, det gick fint att cykla idag.


1 kommentar:

TORGNYSDOTTER sa...

de e ljuv musik i mina öron!