söndag, november 16

positiv affirmering

Nu, nu, nuså, nu är det dags. Hög tid liksom. Så här får det bli åtminstone på prov, hm, i låt mig säga 2 veckor. Funkar det så funkar det.
• Jag råder själv över min framtid.
• Tänka på roliga saker, framför allt på sådant jag, faktiskt, är bra på.
• Tänka en snäll tanke om dagen om någon.

Jag börjar så, sen får vi se vad som händer. Jag blir liksom min egenhändigt uppfunna Gud. Min bror Johan är tokreligös, han säger alltid att precisa böner får precisa svar. Tror man sedan att det är, Gud, Jesus eller möjligen Oden som sedan fixar till sakerna man önskar är väl egentligen världsligt. Precisa tankar och önskningar borde väl också hjälpa?
Så alltså, nu ska jag bombardera bloggen med positivism (heter det så tro?) i 14 dagar. 
I krig är ju alla trick tillåtna. När man räddar sig själv undan kvävningsdöd (clownsmink är tjockt) borde alltså alla, tillbuds stående, metoder vara helt på sin plats. Kan hända att jag räddar några till på vägen.
En ny era skola komma. De positiva veckorna skola varda!
Alltså från i morgon räknat.

Positivt i dag: 
Firade min far på farsdag en vecka försent (bättre sent än aldrig).
Tvättkorgarna ska bli kvitt sitt smutsiga innehåll (också bättre sent än aldrig). 
Jag ska bädda rent i sängen med nyhånglade lakan. (mmmm)
Alla i familjen är friska. (tack)

2 kommentarer:

li.te sa...

Då kommer jag stalka din blogg 2 veckor framöver. Med alla sensorer för mottagning av positiva budskap riktad mot skärmen. Tack My

my sa...

Oj, nu blev det jobbigt. Men, stalka på du Liza, kanske kan vi bli som 2 stycken meganovor i höstrusket, eh, jag menar i den härliga tid som redan står i dörren. Tänd alla stearinljus, fram med rödvinet och en sprakande brasa! Kura skymning och njut av att valkar, påsar under ögonen och veck i pannan inte syns i skumtimmen.