torsdag, november 27

sångtexter...

...från 1972. Sitter som berget i min skalle. Sångtexter från 1975, 77 eller i princip vilket år som helst. Sitter som urberget. Jag kan varenda liten märklig textrad. Det måste nog finnas någon liten megabyte i min hårddisk, hjärnan alltså, som inte riktigt greppat detta med värdefull och gångbart-på-marknaden-kunskap.
Jag skulle bara kolla en låt på Youtube (min första singel inköpt 1971), och snöade in totalt på att kolla varenda töntig låt, från hedenhös, som någonsin bosatt sig i min hårddisk. Simon och Frans tycker nog att det är bättre att jag bloggar än att jag skrålar på låtar från allt mellan, ”Beatles gav oss sin musik” (kräktöntig), ”Ding-ding a dong” (gillar den fortfarande!), ”Storm in a teacup” (helt okey), Hönan Agda, Herr gurka, Taube, Nenas luftballonger och syntpop a´la Kraftverk. Det sjuka är att jag inte ens vet att jag kan alla texter! Men när de börjar sjunga så bara kommer det. Otroligt märkligt. I synnerhet eftersom  jag aldrig vet innan, att jag kan texten. Kunde inte den del av min hårddisk som jobbar för högtryck, kunna få låna lite megabytar av den del som jag ändå tror ligger i träda? 

Smakprov på min hjärnas vindlingar:
”Beatles gav oss sin musik, yesterday vad den var fin,
 flickor skrek i vilda skriiin, yea, yea, yea.”

Friskt?

2 kommentarer:

li.te sa...

Jag säger bara singbee nästa. 50000 är dina och du får skråla hur mycket som helst och det får låta hur som helst bara orden är på rätt plats. Tycker du är bra på "Ja vi var unga då... Lalalalalalalalalala"

my sa...

ha-ha, men du vet, även om jag gillar att skråla så skulle jag säkert som amen i kyrkan, inte anmäla mig till ett sån´t program. Det är jag alldeles för feg/stolt för :-)