tisdag, november 11

krank blekhet?

Eftertänksamhet. 
- Va, va, va? Hallå! Var det någon som sa något? Jag hör rätt dåligt.
Jag är helt klart utan eftertänksamhet, men en jäkel på att vara efterklok. Jepp, så är det.

Livet del XXXXVIII
Dagen startar med gipsmasker, kul. Har utvecklingssamtal. Fortsätter med filmvisning, samtidigt som jag cyklar till Bolandsgymnasiet för att vara förälder på utvecklingssamtal med Disa, det avlöper utan andnöd, cyklar tillbaka till min skola, några har tydligen tyckt att de kan gå, tittar klart på filmen, säger hej då, äter microvärmd broccoli-utan-allt, börjar skriva ut material som ska sitta på skärmarna i morgon när det är öppet hus till 20.00 (ingår i tjänsten, ingen övertid utgår), pratar med Dimman, och vi hämtar skärmarna i förrådet, pratar med Åsa om smitarelever och - ska det vara så här resten av ens yrkesverksamma år, förbereder morgondagens lektioner med vänster lilltå, skriver mail till förälder om APU-ersättning, skriver mail till elev som har problem (x-tra allt) med InDesign, pratar med andra Åsa, ( jag sitter mellan två Åsor, det borde betyda att, jag resten av livet eller åtminstone resten av min tid i samma arbetsrum, borde ha otrolig tur) som behöver avlösning i skrivvaktandet i morgon (sätt en post-it-lapp på min datorskärm), äter äpple, pratar med Stefan om löneutvecklingen (som är dålig, för att inte säga usel), sätter på regnkläder, och, just ja: Skriver till rektorn att jag kan komma på resultatsamtal på måndag eller tisdag. Cykellyseländet funkar inte i regn, köper mjölk, bröd och otroligt kulinarisk middag (färsk pasta och färdig pesto).
Kommer hem, väcker Simon, badar, gör mat, hjälper Frans att få struktur inför nationella provet i svenska, letar pennvässare och stiftpennor (ingen aning om hur han tänkte här). Äter. Säger puss och hej, kör försiktigt - ses i morgonbitti till Simon.

Tapetsering del II:
Letar hysteriskt efter tapetklister (som finns någonstans), men naturligtvis inte där jag tror det ska vara, ringer Annika, men de har inte heller något tapetklister, tar vitlim (trälim) istället... tapetserar. Tittar på Desperat housewifes (som jag inte följer, och och som jag inte heller förstod mycket av).
Frans kommer på att han ska till Julia. Jaha, hej då, cykla försiktigt. Eh, eller åker du buss, jaha, ses i morgon då. Tapetar och skär vidare. Snyggt!
Ska föreviga...
Förvånad? 
Näppeligen. 
Inget batteri i kameran, eller jo, batteri, men oladdat.
Nu återstår bara nya handdukar,  ny matta och fina knoppar.
I morgon är kameran laddad. 
Liza, om du vill ha körsbärsdal hjälper jag gärna till. Se bara till att jag kommer förberedd för uppgiften!


4 kommentarer:

Anonym sa...

På riktigt på samma dag??? Jag förstår att jag gör rätt i att lägga benen på ryggen och kuta så långt från skolvärlden jag kan när ex-jobbet är klart. Puh! Jag blev stressad bara av att läsa...

my sa...

Jepp! Samma dag. Nä, tror inte du behöver kuta, alla skolor kan bara inte vara som min. Det är faktiskt kul också, även om det ibland blir lite för mycket av det hela.

li.te sa...

Ja tack, om du kan fixa bort törnrosdalen från mitt liv och ersätta med något så fint som ditt skåp så kan jag nästan tänka mig att ta dina utvecklingssamtal tom.

my sa...

Detta är avgjort en deal Liza!