söndag, november 9

skumtimme

Skum timme? Skumma timmar? Skummig timme?
Skumtimmen.
När infaller den? På dagen, natten eller morgonen? Vem har uppfunnit den? Nu är klokan 14.56, och det är snart mörkt. Jag gillar sol, ljus och värme... frågan är då: varför bor jag i ett land som har ett ord som heter ”skumtimme”? 
OK, jag vet, på sommaren finns inga skumtimmar alls. Hm, såvida det inte regnar. 
Jag fryser konstant. 
Frans och Simon är som tur är, mina levande värmeaggregat. 
Jag: Åh, får jag stoppa in mina (äckligt) kalla fötter under dig?
Frans: Mamma, dina fötter är jättesvala och sköna. (? fan trot?)
Simon: Men, älskling, hur kan du vara så kall? Jag tycker det är alldeles för varmt härinne.

På jobbet sitter jag i samma rum som 4 stycken varmblodiga. En grek (som dessutom är en levande miniräknare), en man som har shorts mellan april och oktober, samt två kvinnor i varierad ålder, som även de är varmblodiga. 
Själv har jag linne, t-shirt och dubbla ylletröjor + filt över axlarna. 
Jävla skumtimme. Jävla kyla!



2 kommentarer:

Rasande Rose sa...

OH jag är likadan! Ska vi emigrera utomlands tillsammans över vintern?
Jag har också haft turen att få en partner som har kokande blod i ådrorna.
När vi ska sova stannar han nära dock enbart tills han blir alldeles för varm(vilket kanske tar max 15 min) så flyr han.
Jag hatar vintern!

my sa...

RR: Exakt så... mannen sover enbart med påslakan, själv har jag duntäcke och yllefilt.
Vilket land ska vi fly till?