tisdag, november 18

svårt det här

Att det ska vara så himla toksvårt det här. Positivismen. Gudomligheten. Snälleriet. Jag får ta mig tusan krystvärkar av att mana fram godhet.
Kanske kan man få ett tillgodokvitto, för inlösen framöver? Eller nu kanske jag tänker helt bakåvänt och uppåner? Nåja, snälltankar om mina vänner är inte vidare, värst svårt att klämma fram. Vänner är av godo. Alltid. Nä, värst är det väl med sådana som man egentligen inte är vän med, bara bekant eller av olika anledningar blivit hoptussad med. Utan egen förskyllan liksom. Det är väl om dem jag borde tänka snällt. Men när jag tänker efter kommer jag på... att de flesta irritationsmomenten är män. Ska kanske tänka snälla tankar om dem? En annan dag. Just idag har de inte varit riktigt kloka.

Positiva och vänliga tankar sänder jag till några av kvinnorna i mitt liv:
• Disa
• Cicci 
• Anna-Sara 
• Liza 
• Julia
• Mamma
• Åsa B
• Annika P
• Hexa
• Åsa L
• Sophie
Ni är världsbäst, roliga, underhållande, varma och ytterst kloka, var och en på sitt speciella vis. Ni berikar min vardag och min fest.
Hör ni det?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag såg! Barmhärtigheten strömmade genom min avhuggna kropp. Jag var hos kinesologen idag och fick veta att min kropp var sne och delad mitt itu. Kanske kan vi tillsammans uppträda med "avsågade damen" på din cirkus? Tänk positivt nu! Den här chansen kommer kanske aldrig igen.

li.te sa...

Jag känner mig glad och hedrad att få vara kloklistad hos dig My. Du har tillika förgyllt mörka många kvällar genom att bjussa så mycket på din underbara humor och självdistans.

my sa...

Cicci: Vaddå delad? Nu måste du berätta. Hade du en god och en ond sida eller? Självklart kan förstås en pellejöns och en itusågad kvinna vinna berömmelse... men nej, jag tror mer på plasticfantastic i alla fall.
Liza: Tack för de orden!

TORGNYSDOTTER sa...

ja, nu tycker jag om din positiva drive. Jag tar helt tillbaka allt tidigare yttrat. Positivt är det nya bra.