onsdag, november 19

halka och lite skryt

Helt pucko att cykla, jag vet, men allvarligt talat finns inget alternativ till cykel som kommunikationsmedel. Skulle vara apostlahästarna då. 
    Det är verkligen svårt att se något positivt i spåriga och osandade cykelvägar. Jag tror man måste öva mycket, mycket mer på det än mina 3 dagar. Naturligtvis for jag omkull, glidande cykel med en stycke My och 4 liter mjölk, for åt flera håll än jag först trodde var möjligt. 

bildbevis på knäskada

Kanske är det positivt att man i alla fall har ett badkar, fast jag vet inte riktigt. Det hänger väl inte direkt ihop med glansis?
Nåväl, en kurs är avslutad för den här terminen. Jag bad eleverna skriva ett brev till mig. Vad hade varit bra, dåligt, tråkigt, jättekul, var det något jag borde tänka på till nästa kursomgång? 
Anonymt. Jag har inte riktigt tyckt att jag fått eleverna med på noterna. Mest tycker jag att de bara sett lite hålögda ut, eftersom de har haft håltimmar sedan 11.20. Min kurs startar 14.30.
   Jag vågade knappt öppna alla brev. Hu, tänk om kursen skulle bli helt sågad? Döm om min glädje när alla, utan undantag tyckte att det enda som var tråkigt var att kursen var för kort! Alla tyckte att jag var bra och att kursen hade gett dem massor. Det känns positivt!


Detta ska upp på skrytbloggen över sådant jag är rätt bra på! 

3 kommentarer:

li.te sa...

Man ser väldigt ung ut när man har skrubbsår på knäna allafall!
Bra med må bra brev.

my sa...

Tack Liza... du har nog övat mer på att vara positiv än jag. Eller är det kanske din kloka son, som fattar ungdomen i skrubbade knän?

li.te sa...

Omgärdas av negativa människor på min arbetsplats (med vissa undantag) och har på något vis bestämt mig att försöka se något positivt i även de jävligaste situationerna. Obs lyckas oftast inte. Kry på knä